Zarządzenie Rektora nr R/Z.0201-6/2019
- access_time marzec 22, 2019
- person Katarzyna Kruk
- printer
R.011-6/19
Zarządzenie Nr R/Z.0201-6/2019
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 22 marca 2019 roku
w sprawie: utworzenia szkoły doktorskiej w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Działając na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
W Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie tworzy się Szkołę Doktorską (SD).
§ 2
- Szkołą doktorską kieruje dyrektor szkoły doktorskiej, zwany dalej „dyrektorem”.
- W szkole doktorskiej działa rada szkoły doktorskiej, zwana dalej „radą”.
§ 3
- Dyrektora powołuje Rektor.
- Kadencja dyrektora trwa 4 lata.
§ 4
- Do zadań dyrektora należy w szczególności:
1) kierowanie szkołą doktorską;
2) sprawowanie nadzoru nad kształceniem doktorantów, w tym nad realizacją programu kształcenia;
3) organizowanie procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej;
4) monitorowanie jakości kształcenia w szkole doktorskiej oraz jakości opieki naukowej;
5) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresach określonych w odrębnym zarządzeniu Rektora;
6) dysponowanie środkami finansowymi w ramach przyznanych środków oraz udzielonego upoważnienia, zgodnie z zasadami określonymi przez Rektora;
7) powoływanie komisji ocen śródokresowych w porozumieniu z właściwą radą dyscypliny;
8) sprawowanie nadzoru nad sposobem przeprowadzania ocen śródokresowych;
9) podejmowanie rozstrzygnięć związanych z kształceniem doktorantów;
10) współpraca z radami dyscyplin i dziekanami odpowiednich wydziałów w zakresie związanym z kształceniem doktorantów oraz procesem wyznaczania promotora lub promotorów;
11) współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie kształcenia doktorantów;
12) wspieranie aktywności grantowej oraz mobilności krajowej i międzynarodowej doktorantów;
13) dbałość o sprawy socjalno-bytowe doktorantów;
14) sprawowanie nadzoru nad studiami doktoranckimi rozpoczętymi przed rokiem akademickim 2019/2020;
15) sprawowanie nadzoru nad osobami ubiegającymi się o stopień doktora w trybie eksternistycznym;
16) przewodniczenie radzie szkoły doktorskiej;
17) przygotowanie szkoły doktorskiej do ewaluacji;
18) współpraca z samorządem doktorantów.
2. Kierując szkołą doktorską, dyrektor jest zobowiązany realizować plan rzeczowo-finansowy Uniwersytetu
i odpowiada za gospodarkę finansową szkoły doktorskiej.
§ 5
- Radę powołuje Rektor w drodze decyzji.
- Kadencja rady trwa 3 lata.
§ 6
- Do zadań rady należy:
- opracowanie strategii rozwoju oraz zasad funkcjonowania szkoły doktorskiej,
a następnie monitorowanie realizacji oraz ewaluacja przyjętej strategii
i zasad funkcjonowania; - dbałość o wysoką jakość procesu rekrutacji do szkoły doktorskiej, w szczególności wyrażanie opinii
w sprawie zasad i kryteriów rekrutacji; - dbałość o zapewnienie wysokiej jakości procesu kształcenia doktorantów oraz przygotowywanych
przez nich rozpraw doktorskich; - wyrażanie opinii w sprawie regulaminu szkoły doktorskiej;
- wyrażanie opinii dla Senatu w sprawach dotyczących kształcenia doktorantów, w tym w sprawie programów kształcenia oraz w sprawie kwalifikacji nauczycieli akademickich prowadzących kształcenie
w szkole doktorskiej; - koordynowanie procesu opracowania programów kształcenia w szkole doktorskiej;
- wyrażanie opinii w sprawie wytycznych oraz zasad przygotowania indywidualnego planu badawczego doktorantów;
- wyrażanie opinii w sprawie zasad przeprowadzenia oceny śródokresowej.
- opracowanie strategii rozwoju oraz zasad funkcjonowania szkoły doktorskiej,
- Pracami rady kieruje przewodniczący.
- Uchwały rady zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego.
§7
Zasady finansowania szkoły doktorskiej określa Rektor.
§8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2019 roku.
R e k t o r
Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Opublikował w BIP: Katarzyna Kruk
Data opublikowania: 22.03.2019 13:27