Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-4/2017

  • access_time luty 8, 2017
  • person Aneta Wojcik
  • printer

Zarządzenie Nr R/Z.0201-4/2017

Rektora

Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

z dnia 8 lutego 2017 roku

w sprawie: ustalenia zasad funkcjonowania Klubu Studenckiego „Bakałarz”

Działając na podstawie art. 66 ust. 2 oraz art. 98 ust. 1 pkt 3, 6, 7 i 9 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U. 2012 poz. 572 z późn. zm.) oraz § 58 ust. 3 Statutu Uczelni, postanawiam, co następuje:

§ 1

  1. W ramach Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zwanego dalej Uczelnią, funkcjonuje Klub Studencki „Bakałarz” zwany dalej Klubem.
  2. Siedziba Klubu znajduje się w Krakowie w budynku Uczelni przy ulicy Ingardena 4.

§ 2

Klub podlega merytorycznie Prorektorowi ds. Studenckich, a służbowo – Kanclerzowi Uczelni.

§ 3

Zadaniem Klubu jest upowszechnianie kultury i rozwijanie wszelkich jej form, a w szczególności:

  1. prezentacja dorobku studenckiego i doktoranckiego ruchu artystycznego oraz naukowego a także inspiracja jego rozwoju,
  2. mecenat nad studenckimi grupami twórczymi oraz kołami zainteresowań, a także przedsięwzięciami kulturalnymi Uczelni,
  3. pomoc organizacyjna i merytoryczna w realizacji inicjatyw twórczych studentów, doktorantów i pracowników Uczelni,
  4. tworzenie warunków sprzyjających życiu towarzyskiemu studentów, doktorantów
    i pracowników Uczelni.

§ 4

Klub realizuje swoje zadania między innymi poprzez:

  1. organizację imprez mających na celu popularyzację dokonań w dziedzinie kultury studenckiej i doktoranckiej,
  2. świadczenie pomocy studenckim kołom zainteresowań i grupom twórczym Uczelni,
  3. udostępnianie lokalu i sprzętu na imprezy i uroczystości organizowane przez Uczelnię oraz studentów i doktorantów,
  4. organizację imprez rozrywkowych oraz różnego rodzaju inicjatyw z zakresu kultury studenckiej takich jak: bale, koncerty, recitale, prelekcje, wieczory filmowe i muzyczne, spotkania z ciekawymi ludźmi nauki, kultury oraz sztuki, itp.

§ 5

Zasady gospodarki finansowej Klubu:

  1. Klub prowadzi samodzielną gospodarkę finansową na podstawie planu rzeczowo-finansowego Klubu zatwierdzonego przez Prorektora ds. Studenckich, po wcześniejszej opinii Rady Programowej, zgodnie z § 8 ust. 3 pkt c) niniejszego zarządzenia. Działalność Klubu finansowa jest z przychodów własnych.
  2. Klub może być dotowany przez Prorektora ds. Studenckich, organizacje studentów, doktorantów ze środków pochodzących z wydzielonych dla nich części dotacji budżetowej.
  3. Przychody własne Klubu stanowią między innymi:
  4. dochody pozyskane z organizacji imprez,
  5. wpływy doraźne przeznaczone na określone cele,
  6. wpływy z najmu, dzierżawy lub umów o podobnym charakterze,
  7. środki pozyskane ze źródeł zewnętrznych (w tym: zapisy, darowizny, wpływy od sponsorów itp.).
  8. Niewykorzystane w danym roku środki finansowe pozostają w dyspozycji Klubu.

§ 6

  1. Klubem zarządza Kierownik.
  2. Kierownik jest zatrudniony na umowę o pracę.
  3. Kierownika Klubu powołuje Rektor.
  4. Szczegółowy zakres obowiązków, odpowiedzialności i kompetencji Kierownika ustala Kanclerz w porozumieniu z Prorektorem ds. Studenckich.
  5. W Klubie mogą być zatrudnione inne osoby na zasadach umów cywilno-prawnych.

§ 7

  1. Za właściwą gospodarkę finansową oraz mienie Klubu odpowiada kierownik wobec Prorektora ds. Studenckich.
  2. Wysokość poniesionych w ciągu roku budżetowego kosztów nie może przekraczać przychodów. Kierownik Klubu jest zobowiązany do utrzymania płynności finansowej.
  3. Deficyt jednostki pokrywany jest z Rezerwy Rektora.

§ 8

  1. Działalność Klubu jest nadzorowana i kontrolowana przez upoważnionego Prorektora.
  2. Prorektor ds. Studenckich powołuje Radę Programową Klubu na okres kadencji Władz Uczelni. W czasie trwania kadencji mogą być dokonywane zmiany w składzie osobowym Rady.
  3. Rada Programowa Klubu jest organem opiniodawczym. W szczególności opiniuje:
  4. projekty regulaminu oraz innych wewnętrznych aktów normatywnych Klubu,
  5. okresowe plany działalności programowej oraz sprawozdania z wykonania,
  6. plan rzeczowo-finansowy Klubu oraz sprawozdanie z jego wykonania,
  7. roczne sprawozdanie z działalności Klubu,
  8. inne dokumenty przedłożone przez Prorektora ds. Studenckich,
  9. Zaopiniowane przez Radę Programową dokumenty, o których mowa w ust. 3 zatwierdza Prorektor ds. Studenckich.

§ 9

  1. W skład Rady Programowej Klubu z głosem stanowiącym wchodzą:
  • Kanclerz lub upoważniona przez niego osoba – jako Przewodniczący
  • dwie osoby powołane przez Prorektora ds. Studenckich, na wniosek Kierownika Klubu,
  • cztery osoby powołane przez Prorektora ds. Studenckich na wniosek Uczelnianego Zarządu Samorządu Studentów i Doktorantów.
  1. W pracach Rady uczestniczy Kierownik Klubu.

§ 10

Traci moc Zarządzenie Nr R31/99 Rektora z dnia 10 grudnia 1999 roku w sprawie ustalenia zasad funkcjonowania Klubu Studentów „Bakałarz”.

§ 11

Zarządzenie w chodzi w życie z dniem podpisania.

 

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

 

 

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Aneta Wojcik

Data opublikowania: 08.02.2017 05:49