Zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-4/2017
- access_time luty 8, 2017
- person Aneta Wojcik
- printer
Zarządzenie Nr R/Z.0201-4/2017
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 8 lutego 2017 roku
w sprawie: ustalenia zasad funkcjonowania Klubu Studenckiego „Bakałarz”
Działając na podstawie art. 66 ust. 2 oraz art. 98 ust. 1 pkt 3, 6, 7 i 9 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U. 2012 poz. 572 z późn. zm.) oraz § 58 ust. 3 Statutu Uczelni, postanawiam, co następuje:
§ 1
- W ramach Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zwanego dalej Uczelnią, funkcjonuje Klub Studencki „Bakałarz” zwany dalej Klubem.
- Siedziba Klubu znajduje się w Krakowie w budynku Uczelni przy ulicy Ingardena 4.
§ 2
Klub podlega merytorycznie Prorektorowi ds. Studenckich, a służbowo – Kanclerzowi Uczelni.
§ 3
Zadaniem Klubu jest upowszechnianie kultury i rozwijanie wszelkich jej form, a w szczególności:
- prezentacja dorobku studenckiego i doktoranckiego ruchu artystycznego oraz naukowego a także inspiracja jego rozwoju,
- mecenat nad studenckimi grupami twórczymi oraz kołami zainteresowań, a także przedsięwzięciami kulturalnymi Uczelni,
- pomoc organizacyjna i merytoryczna w realizacji inicjatyw twórczych studentów, doktorantów i pracowników Uczelni,
- tworzenie warunków sprzyjających życiu towarzyskiemu studentów, doktorantów
i pracowników Uczelni.
§ 4
Klub realizuje swoje zadania między innymi poprzez:
- organizację imprez mających na celu popularyzację dokonań w dziedzinie kultury studenckiej i doktoranckiej,
- świadczenie pomocy studenckim kołom zainteresowań i grupom twórczym Uczelni,
- udostępnianie lokalu i sprzętu na imprezy i uroczystości organizowane przez Uczelnię oraz studentów i doktorantów,
- organizację imprez rozrywkowych oraz różnego rodzaju inicjatyw z zakresu kultury studenckiej takich jak: bale, koncerty, recitale, prelekcje, wieczory filmowe i muzyczne, spotkania z ciekawymi ludźmi nauki, kultury oraz sztuki, itp.
§ 5
Zasady gospodarki finansowej Klubu:
- Klub prowadzi samodzielną gospodarkę finansową na podstawie planu rzeczowo-finansowego Klubu zatwierdzonego przez Prorektora ds. Studenckich, po wcześniejszej opinii Rady Programowej, zgodnie z § 8 ust. 3 pkt c) niniejszego zarządzenia. Działalność Klubu finansowa jest z przychodów własnych.
- Klub może być dotowany przez Prorektora ds. Studenckich, organizacje studentów, doktorantów ze środków pochodzących z wydzielonych dla nich części dotacji budżetowej.
- Przychody własne Klubu stanowią między innymi:
- dochody pozyskane z organizacji imprez,
- wpływy doraźne przeznaczone na określone cele,
- wpływy z najmu, dzierżawy lub umów o podobnym charakterze,
- środki pozyskane ze źródeł zewnętrznych (w tym: zapisy, darowizny, wpływy od sponsorów itp.).
- Niewykorzystane w danym roku środki finansowe pozostają w dyspozycji Klubu.
§ 6
- Klubem zarządza Kierownik.
- Kierownik jest zatrudniony na umowę o pracę.
- Kierownika Klubu powołuje Rektor.
- Szczegółowy zakres obowiązków, odpowiedzialności i kompetencji Kierownika ustala Kanclerz w porozumieniu z Prorektorem ds. Studenckich.
- W Klubie mogą być zatrudnione inne osoby na zasadach umów cywilno-prawnych.
§ 7
- Za właściwą gospodarkę finansową oraz mienie Klubu odpowiada kierownik wobec Prorektora ds. Studenckich.
- Wysokość poniesionych w ciągu roku budżetowego kosztów nie może przekraczać przychodów. Kierownik Klubu jest zobowiązany do utrzymania płynności finansowej.
- Deficyt jednostki pokrywany jest z Rezerwy Rektora.
§ 8
- Działalność Klubu jest nadzorowana i kontrolowana przez upoważnionego Prorektora.
- Prorektor ds. Studenckich powołuje Radę Programową Klubu na okres kadencji Władz Uczelni. W czasie trwania kadencji mogą być dokonywane zmiany w składzie osobowym Rady.
- Rada Programowa Klubu jest organem opiniodawczym. W szczególności opiniuje:
- projekty regulaminu oraz innych wewnętrznych aktów normatywnych Klubu,
- okresowe plany działalności programowej oraz sprawozdania z wykonania,
- plan rzeczowo-finansowy Klubu oraz sprawozdanie z jego wykonania,
- roczne sprawozdanie z działalności Klubu,
- inne dokumenty przedłożone przez Prorektora ds. Studenckich,
- Zaopiniowane przez Radę Programową dokumenty, o których mowa w ust. 3 zatwierdza Prorektor ds. Studenckich.
§ 9
- W skład Rady Programowej Klubu z głosem stanowiącym wchodzą:
- Kanclerz lub upoważniona przez niego osoba – jako Przewodniczący
- dwie osoby powołane przez Prorektora ds. Studenckich, na wniosek Kierownika Klubu,
- cztery osoby powołane przez Prorektora ds. Studenckich na wniosek Uczelnianego Zarządu Samorządu Studentów i Doktorantów.
- W pracach Rady uczestniczy Kierownik Klubu.
§ 10
Traci moc Zarządzenie Nr R31/99 Rektora z dnia 10 grudnia 1999 roku w sprawie ustalenia zasad funkcjonowania Klubu Studentów „Bakałarz”.
§ 11
Zarządzenie w chodzi w życie z dniem podpisania.
R e k t o r
Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Opublikował w BIP: Aneta Wojcik
Data opublikowania: 08.02.2017 05:49