Zarządzenie Nr R/Z.0201-86/2019
- access_time listopad 8, 2019
- person Katarzyna Kruk
- printer
BD. 011-1/19
Zarządzenie Nr R/Z.0201-86/2019
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 5 listopada 2019 roku
w sprawie: Zasad ustalania wysokości opłat za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego
Działając na podstawie art. 23 ust. 1, w zw. z art. 192 ust. 2 pkt. 2) i art. 221 ust. 14 pkt. 2) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668, z późn. zm.) oraz zgodnie z § 18 Uchwały Senatu Uczelni Nr 7/30.09.2019 w sprawie zasad i trybu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, § 8 Uchwały Senatu Uczelni Nr 8/30.09.2019 w sprawie zasad i trybu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz § 16 ust. 5 Statutu Uczelni zarządzam, co następuje:
§ 1
- Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia naukowego w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wnosi opłatę za przeprowadzenie postepowania w tej sprawie, zwaną dalej „opłatą”, z zastrzeżeniem ust. 2.
- Od kandydata, który jest pracownikiem UP, nie pobiera się opłaty za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego.
§ 2
- Od kandydata, niebędącego pracownikiem UP pobiera się opłatę na podstawie zawartej umowy, z zastrzeżeniem, że w przypadku nauczyciela akademickiego albo pracownika naukowego, koszty postępowania ponosi zatrudniająca go uczelnia lub instytut PAN lub instytut badawczy lub instytut międzynarodowy. Opłatę wnosi się na rzecz Uczelni.
- Wysokość opłaty nie może przekraczać kosztów postępowania w sprawie o nadanie stopnia naukowego.
- Wzór umowy, o której mowa w ust. 1, zostanie wprowadzony odrębnym zarządzeniem Rektora.
- Umowa winna zawierać wstępną kalkulację kosztów postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego.
§ 3
- Recenzentowi w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego oraz członkowi komisji habilitacyjnej przysługuje jednorazowe wynagrodzenie.
- Wynagrodzenie recenzenta w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wynosi 33% wynagrodzenia profesora.
- Wynagrodzenie członka komisji habilitacyjnej wynosi 17% wynagrodzenia profesora, a w przypadku, gdy pełni on funkcję jej przewodniczącego lub sekretarza – 33% wynagrodzenia profesora.
- Wynagrodzenia członków komisji habilitacyjnej wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego, a recenzenta po przyjęciu recenzji.
§ 4
- Promotorowi, promotorowi pomocniczemu i recenzentowi w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora przysługuje jednorazowe wynagrodzenie.
- Wynagrodzenie recenzenta w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora wynosi 27% wynagrodzenia profesora.
- Wynagrodzenie promotora wynosi 83%, a promotora pomocniczego – 50% wynagrodzenia profesora.
- Wynagrodzenie, promotora i promotora pomocniczego wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, w wyniku którego został on nadany, a recenzenta po przyjęciu recenzji.
- Członkowi komisji doktorskiej przeprowadzającemu weryfikację efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK przysługuje jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 100 zł.
§ 5
- W uzasadnionych przypadkach, dotyczących sytuacji materialnej kandydata, Rektor może zwolnić z opłaty, o której mowa w § 2 w części lub w całości, jeżeli kandydat wykaże, że nie jest w stanie ponieść opłaty.
- Opłata, o której mowa w § 2, po uzyskaniu zgody Rektora, może zostać rozłożona na raty.
- Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia naukowego wraz z wnioskiem o wszczęcie postępowania awansowego może złożyć wniosek do Rektora w sprawie zwolnienia z opłaty w części lub w całości lub rozłożenia na raty opłaty za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego.
§ 6
- Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania w sprawie nadania stopnia doktora obejmują:1) wynagrodzenie jednorazowe promotora i promotora pomocniczego,
2) wynagrodzenie członków komisji doktorskiej przeprowadzających weryfikację efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
3) wynagrodzenie recenzentów,
4) narzuty na składki ZUS od wynagrodzeń określonych w pkt. 1-3, naliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5) koszty podróży służbowych i noclegów promotora i recenzentów,
6) koszty pośrednie w wysokości 40% kwot wynagrodzeń i narzutów, o których mowa w pkt. 1-4. - Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego obejmują:1) wynagrodzenie jednorazowe recenzenta,
2) wynagrodzenie członków komisji habilitacyjnej,
3) narzuty na składki ZUS od wynagrodzeń określonych w pkt. 1-2, naliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami,
4) koszty podróży służbowych i noclegów recenzenta i członków komisji habilitacyjnej,
5) koszty pośrednie w wysokości 40% kwot wynagrodzeń i narzutów, o których mowa w pkt. 1-3.
§ 7
Za rozliczenie kosztów postepowania w sprawie nadania stopnia naukowego odpowiada:
- Biuro Dziekanów – w zakresie nadzoru nad procedurą rozliczenia postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego;
- Dział Finansowo-Księgowy – w zakresie rozliczenia finansowego kosztów postępowania.
§ 8
W Uczelni pobierane są opłaty za wydanie:
- oryginału dyplomu doktorskiego lub habilitacyjnego wraz z odpisem w języku polskim w wysokości 120 zł;
- odpisu dyplomu w tłumaczeniu na język angielski w wysokości 80 zł;
- duplikatu dyplomu w wysokości 180 zł.
§ 9
- Od kandydata, który zakończył kształcenie na studiach doktoranckich rozpoczętych przed rokiem 2019/2020 albo w Szkole Doktorskiej UP nie pobiera opłat za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora.
- Do wszczętych do dnia 30 kwietnia 2019 r. i niezakończonych postępowań o nadanie stopnia naukowego stosuje się w oparciu o art. 179 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1669) przepisy rozporządzenia z 14 września 2011 r. w sprawie wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz.U. 2014, poz. 48) oraz rozporządzenia z 2 grudnia 2016 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz.U.2016 poz. 2063).
§ 10
Traci moc zarządzenie Nr R/Z.0201-3/2012 Rektora z dnia 30 stycznia 2012 r. w sprawie wysokości i rodzaju opłat pobieranych w Uczelni z tytułu działalności dydaktycznej i rozwoju kadry naukowej (z późn. zm.)
§ 11
Zarządzenie obowiązuje od dnia 1 października 2019 roku.
R e k t o r
Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Opublikował w BIP: Katarzyna Kruk
Data opublikowania: 08.11.2019 14:35