Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-12/2017

  • access_time kwiecień 10, 2017
  • person Aneta Wojcik
  • printer

Zarządzenie Nr R/Z.0201-12/2017
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego
im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 10 kwietnia  2017 roku

w sprawie:    zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia kursu dokształcającego realizowanego w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5) oraz art. 167 ust.1. ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym (tj.: Dz.U. 2012 poz. 572 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 10 lutego 2017 roku w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz.U. 2017 poz. 279) oraz zgodnie z Uchwałą Senatu Uczelni Nr 11/27.03.2017 z dnia 27 marca 2017 roku w sprawie określenia wzoru świadectwa ukończenia kursu dokształcającego, zarządzam, co następuje:

§ 1

1.  Absolwentowi kursu dokształcającego realizowanego w Uczelni wydaje się świadectwo ukończenia kursu.
2.    Wzór świadectwa ukończenia kursu (wraz z odpisem i duplikatem) stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
3.  Świadectwo ukończenia kursu może być wydawane w wersji jednostronnej lub dwustronnej, zawierającej na odwrocie dokumentu spis zrealizowanych przedmiotów oraz ocenę końcową.

§ 2

1.    Świadectwo ukończenia kursu jest drukiem ścisłego zarachowania.
2.   Świadectwo, o którym mowa w ust. 1, wydaje jednostka organizacyjna prowadząca kurs dokształcający.
3.   Absolwent otrzymuje oryginał świadectwa, natomiast jego odpis należy przechowywać dokumentacji danego kursu.

§ 3

1.    Świadectwo ukończenia kursu sporządza się wg wzoru, o którym mowa w § 1 ust. 2, odpowiednio dla oryginału i odpisu.

2.    Sporządzając świadectwo ukończenia kursu należy:

1)    nazwę kursu zapisać zgodnie z zasadami odmiany wyrazów obowiązującymi w języku polskim,
2)    pod pozycją „data wydania świadectwa” – podać datę ukończenia kursu, która jest tożsamą z datą zaliczenia ostatniego przedmiotu/zakresu przewidzianego planem i programem kursu lub z datą ostatnich zajęć dydaktycznych, przewidzianych harmonogramem kursu.

3.    Na świadectwie, odpowiednio na oryginale i odpisie, nie można dokonywać sprostowań błędów i skreśleń.

§ 4

1.    W jednostce prowadzącej dany kurs należy stworzyć i prowadzić rejestr wydawanych świadectw.

2.    W rejestrze, o którym mowa w ust. 1, należy wpisać:

1)    liczbę porządkową,
2)    nazwę kursu dokształcającego,
3)    imię (imiona) i nazwisko absolwenta,
4)    datę i miejsce urodzenia absolwenta,
5)    datę wystawienia świadectwa ukończenia kursu,
6)    datę odbioru świadectwa
7)    podpis absolwenta (lub osoby upoważnionej)
8)    numer świadectwa
9)    uwagi.

3.   Numer świadectwa tworzy się w następującym formacie: skrót jednostki (prowadzącej dany kurs), łamany przez liczbę porządkową (przypisaną danemu uczestnikowi kursu w rejestrze wydanych świadectw potwierdzających ukończenie kursu dokształcającego), łamany przez rok ukończenia kursu.

§ 5

1.  W przypadku utraty oryginału świadectwa ukończenia kursu dokształcającego, absolwent może wystąpić do kierownictwa jednostki organizacyjnej prowadzącej dany kurs z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu dokumentu.
2.  Jednostka, o której mowa w ust. 1 wystawia duplikat na podstawie posiadanych dokumentów.
3.    Duplikat wystawia się na druku duplikatu świadectwa według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału dokumentu. Duplikat podpisuje upoważniony Prorektor lub osoba przez niego wyznaczona.
4.    Informację o wydaniu duplikatu umieszcza się w dokumentacji kursu oraz odnotowuje
w rejestrze o którym mowa  w  § 4.
5.    Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

§ 6

1.   Świadectwo ukończenia kursu dokształcającego (wraz z odpisem) przygotowuje jednostka prowadząca dany kurs na specjalnie przygotowanym pliku, który przekazuje do Zespołu Poligrafii w celu wykonania wydruku.
2.    Plik przekazywany jest droga mailową: poligraf@up.krakow.pl .
3.    Zespół Poligrafii dokonuje wydruku bez zbędnej zwłoki.
4.    Zespół Poligrafii prowadzi ewidencję wydrukowanych świadectw.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

 

Załączniki:

Załącznik do Zarządzenia Rektora

 

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Aneta Wojcik

Data opublikowania: 10.04.2017 06:55