Zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-56/2017
- access_time listopad 24, 2017
- person Aneta Wojcik
- printer
Zarządzenie Nr R/Z.0201-56/2017
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 22 listopada 2017 roku
w sprawie: funkcjonowania systemu Uczelnia.XP
Działając na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tj. Dz.U 2016 poz. 1842) oraz § 57 ust. 3 Statutu Uczelni zarządzam, co następuje:
§1
W Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wprowadzam uaktualnione zasady funkcjonowania systemu Uczelnia.XP, określone w poniższych paragrafach.
§2
Użyte w niniejszym zarządzeniu skróty lub sformułowania oznaczają:
System PD – zestaw programów, usług, procesów, procedur, skryptów oraz innych informatycznych elementów technicznych składających się na system informatyczny do obsługi procesu dydaktycznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
System UA – wyposażenie sprzętowe wraz z zestawem programów, usług, procesów, procedur, skryptów oraz innych informatycznych elementów technicznych składających się na system uwierzytelniania i autentykacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
Systemy – System PD wraz z Systemem UA;
Administrator – osoba fizyczna wyznaczona, nadzorująca poprawność pracy systemu oraz mająca pełne uprawnienia do zarządzania systemem;
Użytkownik – osoba fizyczna uprawniona do używania systemu w ramach udzielonych uprawnień;
Dane – wszelkie dane i informacje wprowadzane do systemu;
ELS – Elektroniczna Legitymacja Studenta;
ELD – Elektroniczna Legitymacja Doktoranta;
WU – Wirtualna Uczelnia;
ESS – Elastyczny System Studiowania.
§3
Zarządzenie określa organizację pracy w informatycznym systemie Uczelnia.XP w zakresie:
- Akademiki;
- Dziekanat;
- Harmonogramy;
- Kasa;
- Stypendia;
- Plan studiów;
- Rozliczenie ze studentami;
- Rekrutacja;
- ELS, ELD;
- Wirtualna Uczelnia;
- Dorobek Naukowy.
§4
- Merytoryczny nadzór nad systemem sprawuje administrator systemu, który odpowiada za:
- prawidłowe funkcjonowanie systemu;
- aktualizację danych w systemie (słowniki, struktura uczelni);
- dokonywanie zmian w zestawieniach i wydrukach systemowych;
- zarządzanie uprawnieniami oraz kontami użytkowników;
- monitorowanie terminowości i poprawności wprowadzanych danych;
- przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników;
- usuwanie błędów systemu (obsługa zgłoszeń u producenta, firmy PCG);
- zgłaszanie nowych funkcjonalności do firmy PCG;
- wdrażanie wydzielonych części systemów (modułów), nowych funkcjonalności;
- szkolenia użytkowników w zakresie obsługi systemu Uczelnia.XP.
- Administrator systemu, o którym mowa w ust. 1 zostanie powołany w drodze Decyzji upoważnionego Prorektora.
§5
Techniczny nadzór nad systemem Uczelnia.XP sprawuje Centrum Obsługi Informatycznej, odpowiedzialne za:
- prawidłowe funkcjonowanie systemu;
- zmiany w zestawieniach i wydrukach systemowych;
- aktualizację danych w systemie (słowniki, struktura uczelni);
- zarządzanie uprawnieniami oraz kontami użytkowników;
- stan techniczny serwerów;
- aktualizacje;
- ochronę antywirusową;
- kopię bezpieczeństwa;
- integrację z innymi systemami Uczelni;
- export danych do systemów zewnętrznych.
§6
Użytkownikami systemu Uczelnia.XP są:
Prorektorzy, Kanclerz, Kwestor, Kierownik Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą, kierownicy pozostałych jednostek organizacyjnych w zakresie poszczególnych modułów,
pracownicy administracyjni / inżynieryjno-techniczni / naukowo-techniczni:
- Akademików;
- Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą (DNWO);
- Dziekanatów;
- Instytutów;
- Działu Finansowego (DF) /Działu Księgowości (DK);
- Biura Rekrutacji (BR);
- Biura Spraw Studenckich (BSS);
- Zespołu ds. Personalizacji (ZPr);
- Centrum Języków Obcych (CJO);
- Centrum Sportu i Rekreacji (CSiR);
- Studium Kształcenia Nauczycieli (SKN);
- Biblioteki Głównej (BG);
- Biura Nauki (BN)
pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni oraz doktoranci.
§7
Wszyscy użytkownicy systemu zobowiązani są do:
- dbania o bezpieczeństwo danych osobowych;
- dbania o poprawność danych i zgodność ze stanem faktycznym (posiadaną dokumentacją);
- terminowości pracy w systemie Uczelnia.XP;
- reagowania na błędy w systemie Uczelnia.XP;
- racjonalnego zgłaszania zapotrzebowania na nowe funkcjonalności;
- testowania zgłoszonych przez siebie, zrealizowanych nowych funkcjonalności oraz zgłaszania uwag do administratora merytorycznego w tym zakresie.
Pracownicy administracyjni / inżynieryjno-techniczni / naukowo-techniczni:
- pracownicy akademików zobowiązani są do:
- uzupełniania na bieżąco informacji o zakwaterowaniu i wykwaterowaniu w domu studenckim,
- pracownicy Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą (DNWO) zobowiązani są do pełnej obsługi wykładów ogólnouczelnianych w systemie Uczelnia.XP, w tym:
- terminowego wprowadzania do systemu planu dla wykładów ogólnouczelnianych;
- generowania grup oraz przypisania prowadzących w planie dla wykładów ogólnouczelnianych;
- przydzielenia studentów do grup w planie dla wykładów ogólnouczelnianych (koordynacja przeniesień);
- przygotowania harmonogramu dla wykładów ogólnouczelnianych,
- pracownicy dziekanatów zobowiązani są do prowadzenia pełnej obsługi studentów/doktorantów/słuchaczy w systemie Uczelnia.XP, w szczególności do:
- prowadzenia kartoteki studenta przez cały okres jego studiów;
- przydzielenia studentów do grup w planie studiów dedykowanym dla kierunku/specjalności/specjalizacji (koordynacja przeniesień);
- generowania kart okresowych osiągnięć studenta dla planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
- generowania protokołów dla planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
- wykonywania wszelkich koniecznych prac w obszarze ESS;
- terminowego rozliczenia studenta/doktoranta/słuchacza w danym semestrze oraz przenoszenia go na kolejny semestr w systemie zgodnie z organizacją danego roku akademickiego;
- prac w obszarze rozliczania ze studentami – wprowadzanie wszystkich naliczeń związanych z realizacją toku studiów;
- wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
- pracownicy instytutów zobowiązani są do:
- terminowego wprowadzania do systemu planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
- generowania grup oraz przypisywania dydaktyków w planie studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
- przygotowania harmonogramu dla planu studiów dedykowanego dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
- wykonywania wszelkich koniecznych prac w obszarze ESS;
- wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
- pracownicy Działu Finansowego i Działu Księgowości (DF/DK) zobowiązani są do:
- obsługi wpłat i umorzeń w module Kasa.XP;
- cyklicznego uruchamiania rozliczania wpłat nierozliczonych;
- wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
- pracownicy Biura Rekrutacji (BR) zobowiązani są do:
- obsługi rekrutacji w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
- pracownicy Biura Spraw Studenckich (BSS) zobowiązani są do:
- obsługi stypendiów w systemie Uczelni.XP;
- przydziału akademików w systemie Uczelnia.XP,
- pracownicy Zespołu ds. Personalizacji (ZPr) zobowiązani są do:
- personalizacji ELS, ELD;
- wydawania duplikatów ELS, ELD;
- obsługi systemu OPTeam,
- pracownicy Centrum Języków Obcych (CJO) zobowiązani są do pełnej obsługi kursu „Język Obcy” w systemie Uczelnia.XP w tym:
- terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych;
- generowania grup oraz przypisania prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych;
- przydzielania studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych (koordynacja przeniesień);
- przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych,
- pracownicy Centrum Sportu i Rekreacji (CSiR) zobowiązani są do pełnej obsługi kursu „Kultura Fizyczna” w systemie Uczelnia.XP w tym:
- terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”;
- generowania grup oraz przypisanie prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”;
- przydzielenia studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna” (koordynacja przeniesień);
- przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”,
- pracownicy Studium Kształcenia Nauczycieli (SKN) zobowiązani są do pełnej obsługi kursów bloku nauczycielskiego (w formie wykładów) w systemie Uczelnia.XP, w tym:
- terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
- generowania grup oraz przypisania prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
- przydzielenia studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
- przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych,
- pracownicy Biblioteki Głównej (BG) – Oddział Informacji Naukowej zobowiązani są do:
- weryfikacji poprawności danych w obszarze publikacji naukowych (w oparciu
o adresy url, skany lub egzemplarze fizyczne, dostarczone do Biblioteki)
i zatwierdzenie poprawnie wprowadzonych danych na poziom II bądź odsyłanie Importerowi Publikacji do korekty/uzupełnienia błędnie wprowadzonych danych,
- pracownicy Biura Nauki (BN) zobowiązani są do:
- zatwierdzania poprawnie wprowadzonych danych w obszarze konferencji organizowanych lub współorganizowanych przez jednostki bądź odsyłania Importerowi Konferencji do korekty/uzupełnienia błędnie wprowadzonych danych;
- wprowadzania zatwierdzonych danych do Polonu w terminach wskazanych
w odpowiednim zarządzeniu Rektora UP.
Pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni zobowiązani są do:
- rzetelnego i terminowego uzupełniania ocen w WU;
- dostarczenia do dziekanatu wydrukowanego protokołu z wszystkich form zajęć potwierdzonego podpisem;
- komunikacji ze studentami za pomocą dostępnych w systemie Uczelnia.XP kanałów komunikacyjnych (mail, ogłoszenie).
Wymienione zadania osoba prowadząca zajęcia ma obowiązek realizować w wyznaczonych terminach, wynikających z organizacji danego roku akademickiego.
Pracownicy naukowo-dydaktyczni, naukowo-techniczni i inżynieryjno-techniczni zatrudnieni w celu wykonywania prac pomocniczych w badaniach naukowych lub pracach rozwojowych oraz doktoranci zobowiązani są do:
w obszarze badań statutowych:
- wypełniania za pośrednictwem modułu Dorobek Naukowy „Wniosku
o sfinansowanie projektu badawczego realizowanego w ramach utrzymania potencjału badawczego (BS)” /„Wniosku o sfinansowanie projektu badawczego realizowanego w ramach badań naukowych lub prac rozwojowych oraz prac z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich (BSM)” (począwszy od wniosków na rok 2018) po ogłoszeniu terminu przez Dziekana; - składania w terminie do końca stycznia każdego roku za pośrednictwem modułu Dorobek Naukowy „Sprawozdania merytorycznego z realizacji projektu”, o którym mowa w pkt 1 za poprzedni rok,
w obszarze publikacji naukowych:
- wprowadzania danych o swoich publikacjach do modułu Dorobek Naukowy nie rzadziej niż dwa razy w roku (do 30 czerwca oraz 30 grudnia) podając DOI, adres url lub załączając skan lub dostarczając egzemplarz fizyczny do Importera Publikacji lub do Oddziału Informacji Naukowej (OIN);
- zgłaszania wszelkich zmian w danych publikacji dokonanych po przesłaniu danych do PBN, do Importera Publikacji, który w porozumieniu z OIN wprowadza poprawki w module Dorobek Naukowy, zmieniając status na „ponownie do PBN”,
w obszarze działalności artystycznej:
- wprowadzania do modułu Dorobek Naukowy danych w obszarze działalności artystycznej nie rzadziej niż dwa razy w roku (do 30 czerwca oraz 30 grudnia),
w obszarze konferencji:
- wprowadzania do modułu Dorobek Naukowy danych o udziale w konferencjach naukowych nie rzadziej niż dwa razy w roku (do 30 czerwca oraz 30 grudnia).
§8
Traci moc zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-22/2017 z dnia 19 czerwca 2017 roku w sprawie: funkcjonowania systemu Uczelnia.XP.
§9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
R e k t o r
Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Opublikował w BIP: Aneta Wojcik
Data opublikowania: 24.11.2017 13:52