Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Nr R/Z.0201-32/2020

  • access_time kwiecień 30, 2020
  • person Katarzyna Kruk
  • printer

BO.0042-1/20

Zarządzenie Nr R/Z.0201-32/2020

Rektora

Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

z dnia 29 kwietnia 2020 roku

w sprawie: przeprowadzania posiedzeń organów Uczelni oraz innych jej ciał kolegialnych z wykorzystaniem technologii informatycznych

Działając na podstawie art. 23 ust.1 w związku z art. 22 ust. 3a, art. 31 ust. 2a, art. 178 ust. 1a, art. 191 ust. 1a, art. 221 ust. 9a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2020, poz. 85 z późn. zm.) oraz § 16 ust. 5 Statutu Uczelni zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Posiedzenia organów Uczelni (Senatu, Rady Uczelni, rad dyscyplin) oraz innych ciał kolegialnych (w szczególności rad instytutów, komisji doktorskich, komisji habilitacyjnych) można przeprowadzać z wykorzystaniem technologii informatycznych zapewniających kontrolę ich przebiegu i rejestrację oraz umożliwiających tajność głosowań.
  2. Posiedzenia, o których mowa w ust. 1 przeprowadza się on-line wyłącznie za pomocą aplikacji uczelnianego pakietu Office 365, zaś głosowania za pomocą aplikacji „Wybory”, które zostały udostępnione w ramach nowego portalu Procesów Elektronicznych Uniwersytetu Pedagogicznego dostępnego w Intranecie. Portal oparty jest na technologii Webcon BPS 2020

§ 2

  1. Do uchwał organów Uczelni oraz innych ciał kolegialnych podjętych w trybie, o którym mowa w § 1 stosuje się następujące zasady:
    1) zaproszenie na posiedzenie organu Uczelni bądź innego ciała kolegialnego wysyłane jest zgodnie ze Statutem Uczelni;
    2) w aplikacji „Wybory” przygotowuje się grupę docelową, obejmującą listę osób uprawnionych do głosowania – według stanu na dzień podjęcia uchwał;
    3) w aplikacji „Wybory” tworzy się ankietę obejmującą listę uchwał poddanych głosowaniu wraz z informacją obejmującą:
    a) warianty głosów: ZA, PRZECIW, WSTRZYMUJĘ SIĘ,
    b) tryb głosowania: JAWNE, TAJNE.
  2. Głosowanie uważa się za zakończone, a uchwałę za podjętą z chwila upływu terminu do przesłania formularza albo z chwilą oddania głosów przez wszystkich członków organu lub innego ciała kolegialnego, jeśli nastąpiło to przed upływem terminu do oddania głosów.
  3. Zasady dotyczące kworum i wymaganej większości głosów określone zostały w Statucie Uczelni (Załącznik nr 3 do Statutu).
  4. Przewodniczący organu Uczelni lub innego ciała kolegialnego, bądź osoba przez niego upoważniona niezwłocznie informuje wszystkich członków gremium o wynikach głosowań prowadzonych w trybie określonym w § 1. Informację o wynikach przesyła się także drogą mailową.

§ 3

  1. Uchwały podjęte w trybie, o którym mowa w § 1 wraz ze wskazaniem sposobu głosowania włączone zostają do protokołu tego posiedzenia.
  2. Głosy oddane w trybie elektronicznym, jak również protokoły z tych głosowań oraz pozostała korespondencja dokumentująca przebieg głosowań dołączane są do protokołu, o którym mowa w ust. 1 w formie wydruków lub w wersji elektronicznej na nośniku danych.

§ 4

Obsługę techniczną, pełne bezpieczeństwo informatyczne i zachowanie tajemnicy głosowań tajnych oraz nadzór techniczny przebiegu posiedzeń i procesu podejmowania uchwał, o którym mowa w § 1 zapewnia Centrum Obsługi Informatycznej.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Katarzyna Kruk

Data opublikowania: 30.04.2020 05:35