Zarządzenie Nr R/Z.0201-32/2020
- access_time kwiecień 30, 2020
- person Katarzyna Kruk
- printer
BO.0042-1/20
Zarządzenie Nr R/Z.0201-32/2020
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 29 kwietnia 2020 roku
w sprawie: przeprowadzania posiedzeń organów Uczelni oraz innych jej ciał kolegialnych z wykorzystaniem technologii informatycznych
Działając na podstawie art. 23 ust.1 w związku z art. 22 ust. 3a, art. 31 ust. 2a, art. 178 ust. 1a, art. 191 ust. 1a, art. 221 ust. 9a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2020, poz. 85 z późn. zm.) oraz § 16 ust. 5 Statutu Uczelni zarządzam, co następuje:
§ 1
- Posiedzenia organów Uczelni (Senatu, Rady Uczelni, rad dyscyplin) oraz innych ciał kolegialnych (w szczególności rad instytutów, komisji doktorskich, komisji habilitacyjnych) można przeprowadzać z wykorzystaniem technologii informatycznych zapewniających kontrolę ich przebiegu i rejestrację oraz umożliwiających tajność głosowań.
- Posiedzenia, o których mowa w ust. 1 przeprowadza się on-line wyłącznie za pomocą aplikacji uczelnianego pakietu Office 365, zaś głosowania za pomocą aplikacji „Wybory”, które zostały udostępnione w ramach nowego portalu Procesów Elektronicznych Uniwersytetu Pedagogicznego dostępnego w Intranecie. Portal oparty jest na technologii Webcon BPS 2020
§ 2
- Do uchwał organów Uczelni oraz innych ciał kolegialnych podjętych w trybie, o którym mowa w § 1 stosuje się następujące zasady:
1) zaproszenie na posiedzenie organu Uczelni bądź innego ciała kolegialnego wysyłane jest zgodnie ze Statutem Uczelni;
2) w aplikacji „Wybory” przygotowuje się grupę docelową, obejmującą listę osób uprawnionych do głosowania – według stanu na dzień podjęcia uchwał;
3) w aplikacji „Wybory” tworzy się ankietę obejmującą listę uchwał poddanych głosowaniu wraz z informacją obejmującą:
a) warianty głosów: ZA, PRZECIW, WSTRZYMUJĘ SIĘ,
b) tryb głosowania: JAWNE, TAJNE. - Głosowanie uważa się za zakończone, a uchwałę za podjętą z chwila upływu terminu do przesłania formularza albo z chwilą oddania głosów przez wszystkich członków organu lub innego ciała kolegialnego, jeśli nastąpiło to przed upływem terminu do oddania głosów.
- Zasady dotyczące kworum i wymaganej większości głosów określone zostały w Statucie Uczelni (Załącznik nr 3 do Statutu).
- Przewodniczący organu Uczelni lub innego ciała kolegialnego, bądź osoba przez niego upoważniona niezwłocznie informuje wszystkich członków gremium o wynikach głosowań prowadzonych w trybie określonym w § 1. Informację o wynikach przesyła się także drogą mailową.
§ 3
- Uchwały podjęte w trybie, o którym mowa w § 1 wraz ze wskazaniem sposobu głosowania włączone zostają do protokołu tego posiedzenia.
- Głosy oddane w trybie elektronicznym, jak również protokoły z tych głosowań oraz pozostała korespondencja dokumentująca przebieg głosowań dołączane są do protokołu, o którym mowa w ust. 1 w formie wydruków lub w wersji elektronicznej na nośniku danych.
§ 4
Obsługę techniczną, pełne bezpieczeństwo informatyczne i zachowanie tajemnicy głosowań tajnych oraz nadzór techniczny przebiegu posiedzeń i procesu podejmowania uchwał, o którym mowa w § 1 zapewnia Centrum Obsługi Informatycznej.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
R e k t o r
Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Opublikował w BIP: Katarzyna Kruk
Data opublikowania: 30.04.2020 05:35