Zarządzenie Rektora nr R/Z.0201-32/2018
- access_time wrzesień 24, 2018
- person Aleksandra Ciejka
- printer
Zarządzenie Nr R/Z.0201-32/2018
Rektora
Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
z dnia 13 września 2018 roku
w sprawie: wysokości jednorazowych opłat wnoszonych przez studentów za świadczone w Uczelni usługi edukacyjne w roku akademickim 2018/2019
Na podstawie art. 99 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (tj.: Dz.U. 2017 poz. 2183 z późn. zm.), § 57 ust. 3 Statutu Uczelni oraz zgodnie z Uchwałą Senatu Nr 2/17.11.2014, a także w nawiązaniu do §§ 2, 27, 30-31, 39 Regulaminu studiów Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie postanawiam, co następuje:
§ 1
- Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym Wydziale.
- Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 390,00 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 780 zł.
- Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
- korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych planem studiów,
- wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty kształcenia niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
- realizujących blok zajęć nieobjętych planem studiów,
jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym Wydziale pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
- Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 3200 zł.
§ 2
- Stawki godzinowe na poszczególnych Wydziałach wynoszą odpowiednio:
- Wydział Humanistyczny – 13 zł,
- Wydział Pedagogiczny – 16 zł,
- Wydział Geograficzno-Biologiczny – 26 zł,
- Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny – 25 zł,
- Wydział Sztuki – 29 zł,
- Wydział Filologiczny – 16 zł,
- Wydział Politologii – 13 zł.
- Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w § 1, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem ich realizacji.
§ 3
Osoby korzystające z konsultacji dotyczących pracy dyplomowej na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych w przypadku skreślenia z listy studentów z powodu niezłożenia pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego wnoszą opłatę w wysokości 800 zł.
§ 4
- Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający
z urlopu dziekańskiego lub zdrowotnego. - Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
- Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia wnoszą opłaty wynikające
z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.
§5
Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dziekana na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:
- za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę
w wysokości 25 złotych; - za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:
WYMIAR ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB WYCHOWAWCZYCH NA PRAKTYKACH ZAWODOWYCH | STAWKA ODPŁATNOŚCI STUDENTA ZA POWTARZANIE PRAKTYKI PEDAGOGICZNEJ (ZAWODOWEJ) |
TYGODNIOWA | 112 zł |
DWUTYGODNIOWA | 147 zł |
TRZYTYGODNIOWA | 182 zł |
CZTEROTYGODNIOWA | 217 zł |
PIĘCIOTYGODNIOWA | 252 zł |
SZEŚCIOTYGODNIOWA | 287 zł |
§ 6
Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego zarządzenia.
§ 7
Traci moc Decyzja Nr R/D.0201-14/2017 Rektora z dnia 29 czerwca 2017 roku wraz z późn. zm.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
R e k t o r
Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak
Opublikował w BIP: Aleksandra Ciejka
Data opublikowania: 24.09.2018 12:46